
Ryan Payton porzuca Halo 4
7 września 2011, 10:33Ryan Payton, dyrektor kreatywny zespołu tworzącego gry z serii Halo, postanowił rozstać się ze swoim pracodawcą. To poważny problem dla Microsoftu, gdyż właśnie powstaje 4. część tej niezwykle popularnej serii, a Payton był kluczową osobą w zespole.

Windows 8 mniej popularny niż poprzednik
3 października 2012, 07:20Windows 8 zadebiutuje za mniej więcej trzy tygodnie, ale już teraz można przypuszczać, że nie okaże się on tak wielkim sukcesem jak Windows 7. Przedpremierowe edycje najnowszego OS-u Microsoftu cieszą się wielokrotnie mniejszą popularnością niż analogiczne edycje Windows 7.

Szympansy lepsze od ludzi
11 czerwca 2014, 15:02Japońscy i amerykańscy badacze dowiedli, że szympansy są lepsze od ludzi w podejmowaniu strategicznych decyzji w sytuacjach konfliktowych. Zwierzęta osiągnęły równowagę Nasha, czyli sytuacji, w której strategia każdego z graczy jest optymalna.

Firma drobiarska produkuje... gry komputerowe
12 lipca 2016, 13:52Londyńska firma Splash Damage, zaangażowana w produkcję takich gier jak Wolfenstein, Quake czy Gears of War została kupiona przez... chińską firmę drobiarską. Przedsiębiorstwo Leyou jeszcze w ubiegłym roku zajmowało się wyłącznie hodowlą kurczaków i handlem ich mięsem na ternie prowincji Fujian

Gdy paleontolodzy lubią gry zręcznościowe na konsole...
22 stycznia 2019, 12:09Czy można skojarzyć prehistorycznego rekina słodkowodnego z japońską grą zręcznościową Galaga z 1981 r.? Jeśli zęby ryby przypominają kształtem statki ze strzelanki, to jak najbardziej tak. W ten sposób zwierzę, które ok. 67 mln lat temu pływało w rzekach dzisiejszej Dakoty Południowej, zyskało nazwę Galagadon nordquistae.

Prąd z fuzji jądrowej już w przyszłej dekadzie? Prywatne firmy bez rozgłosu robią swoje
28 października 2021, 11:51Większość przedsiębiorstw działających na rynku energii fuzyjnej przewiduje, że pierwszy prąd z elektrowni termojądrowych trafi do sieci już w latach 30. obecnego stulecia. Tak wynika z pierwszego raportu na temat światowego stanu energetyki fuzyjnej. Został on opublikowany przez Fusion Industry Association (FIA) oraz UK Atomic Energy Authority (UKAEA).
HP ogłasza przełom w produkcji układów scalonych
18 stycznia 2007, 14:29Naukowcy pracujący dla HP dokonali odkrycia, które pozwoli na przedłużenie ważności prawa Moore’a. Gordon Moore, współzałożyciel Intela, stwierdził, że liczba tranzystorów w układzie scalonym podwaja się co 18-24 miesięcy.

100 USD zysku z każdego iPoda
25 września 2007, 09:38Z doniesień iSuppli wynika, że najnowszy, rozbudowany iPod Nano zapewnia Apple’owi spory margines zysku. Firma analityczna wylicza, że wyprodukowanie jednego nowego iPoda wyposażonego w 4 gigabajty pamięci i wyświetlacz kosztuje 58,85 USD.

IBM pozywa byłego wiceprezesa
31 października 2008, 12:46IBM wystąpił do sądu przeciwko jednemu ze swoich menadżerów i najważniejszych inżynierów, Markowi Papermasterowi. Jeszcze niedawno pełnił on w IBM-ie funkcję wiceprezesa ds. rozwoju technologii mikroprocesorowej, a teraz chce ponoć od listopada rozpocząć pracę w firmie Apple.

Traktuje awatar jak realne ja
9 listopada 2009, 12:35Jak mózg traktuje awatary reprezentujące nas w wirtualnym świecie? Badania obrazowe miłośników online'owej gry World of Warcraft (WoW) ujawniły, że rejony zaangażowane w samorefleksję i ocenę siebie zachowują się podobnie podczas myślenia o ja wirtualnym i rzeczywistym.